Gå videre til hovedindholdet

Babybusiness.dk blogger om adoption

Babybusiness.dk har fået en gæsteblogger, som vi blogge om adoption, og hun efterlyser emner. Måske har I nogle forslag? http://www.babybusiness.dk/noget-om-adoption.html

Jeg har selv foreslået flg.:
Som mor til en pige fra Etiopien, kunne jeg godt tænke mig, at omverdenen blev lidt klogere på, hvorfor adopterede børn er børn med særlige behov, og hvilke særlige behov der kan være.Ikke at adoption skal ses som et ren og skært problemområde, for det er også et fantastisk eventyr, men i tilknytningsfasen (som nogle gange kan være lang), kan man ofte opleve manglende forståelse hos omgivelserne for, at man er nødt til at gøre tingene lidt anderledes, end man ellers ofte ville gøre. F.eks. at børnene kan have brug for en længere indkøring i institution, at de bliver længere tid i soveværelset hos mor og far, at andre ikke må made og skifte dem i lang tid, osv. osv.I godkendelsesprocessen deltager adoptanterne i et kursus omkring alle disse ting, men det kan være svært at formidle videre til omgivelserne.

Kommentarer

  1. Lone Tvedergaard Bach18. februar 2010 kl. 21.28

    Hej Irene,

    Hvor er det en interessant blog, du har - hvorfor opdager jeg den først nu? Meget interessant info både fra ind- og udland. Tak!!

    Hilsen
    Lone

    SvarSlet
  2. Hej Lone
    Tak skal du have :)
    Det er mit lille hobby-projekt, og jeg er glad for, at der er nogen, der gider at læse den. Du kan også finde os på Facebook som gruppe ved navn Adoptionsnyt, der er pt. ca. 180 medlemmer.
    Mvh. Irene

    SvarSlet
  3. Lone Tvedergaard Bach19. februar 2010 kl. 20.26

    Nu er der 181 :-)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Adoptionsnyt lukker

Ja - jeg har besluttet at lukke Adoptionsnyt. Jeg har desværre alt for travlt med alle mulige andre projekter til at vedligeholde en nyhedsblog, som jo i sagens natur kræver opdatering meget ofte og allerhelst dagligt. Det er bestemt med blødende hjerte at jeg har taget denne beslutning, da bloggen jo var mit hjertebarn og hobbyprojekt meget længe. Men det går jo ikke, at der her fremme i marts stadig står godt nytår, vel? ;) Da Tine ind imellem udsender nyheder via Adoption Zones facebookgruppe , har jeg lovet hende at udarbejde en liste over mine links, og så kan hun så - alt efter hvad hun med tiden beslutter sig for at bruge den nye version af Zonen til - anvende dem som hun vil. Bloggen her bliver liggende indtil videre, så man kan stadig læse gamle indlæg, men den vil ikke blive opdateret længere. Tusind tak til jer læsere, der har fulgt bloggen og de 175 medlemmer på Facebook :) Held og lykke til alle dem, der er midt i et adoptionsforløb :) Til sidst vil jeg lige reklam