Gå videre til hovedindholdet

Guatemala - nyt fra USA

I Danmark er det AC, der formidler adoptioner fra Guatemala, men for øjeblikket anbefaler de ikke Guatemala, og der er heller ikke pt. nogen venteliste.

Den 1. januar 2008 blev adoptionssystemet i Guatemala pludselig ændret fra at være privat til at blive overtaget af staten. De dengang 5000 igangværende adoptioner mellem USA og Guatemala skulle afsluttes i det system, de var påbegyndt i, og det blev lovet, at sagerne ville blive hurtigt og fornuftigt gennemført, men nu næsten 1½ år efter venter ca. 900 børn stadig på at blive forenet med deres familier i USA.

The Guatemala 900 Campaign arbejder på at få børnene hjem. Læs mere på: http://guatemala900.org/wp/

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Adoptionsnyt lukker

Ja - jeg har besluttet at lukke Adoptionsnyt. Jeg har desværre alt for travlt med alle mulige andre projekter til at vedligeholde en nyhedsblog, som jo i sagens natur kræver opdatering meget ofte og allerhelst dagligt. Det er bestemt med blødende hjerte at jeg har taget denne beslutning, da bloggen jo var mit hjertebarn og hobbyprojekt meget længe. Men det går jo ikke, at der her fremme i marts stadig står godt nytår, vel? ;) Da Tine ind imellem udsender nyheder via Adoption Zones facebookgruppe , har jeg lovet hende at udarbejde en liste over mine links, og så kan hun så - alt efter hvad hun med tiden beslutter sig for at bruge den nye version af Zonen til - anvende dem som hun vil. Bloggen her bliver liggende indtil videre, så man kan stadig læse gamle indlæg, men den vil ikke blive opdateret længere. Tusind tak til jer læsere, der har fulgt bloggen og de 175 medlemmer på Facebook :) Held og lykke til alle dem, der er midt i et adoptionsforløb :) Til sidst vil jeg lige reklam